INFLUÈNCIES

Les influències existents després de la guerra civil del nostre país, sens dubte que deixaven pòsit. Principalment les dones eren destinatàries de l’adoctrinament que s’exercia cap a elles per tots els mitjans de l’època. L’objectiu a conquerir, era el matrimoni. La solteria un problema, una anomalia. Joan Manel Serra ho diu en la cançó “La tieta”. Llibres que el títol ja ho expressaven “Manual de la perfecta casada”. Una part de l’Església, amb l’influencia que en aquella època tenia, abonava aquest comportament. Jo adolescent i vivint familiarment una situació força  precària, m’emmirallava en una veïna que creia administrava molt bé el seu temps. Cura total del pis. Em satisfeia veure-la arribar amb un ram de flors per ambientar la casa. A les tardes labor, que jo mateixa compartia anant a casa seva. El seu objectiu tenir-ho tot a punt per quan arribés el marit. Aquestes observacions feia que el meu desig era un dia poder-la imitar.
Any 1954. Quinze anys i entro en el món laboral. Les influències que m’arriben, res a veure amb el que jo creia era el meu desig. Descobreixo que no és gens fàcil tenir un sou i per això el primer objectiu, poder viure del meu guany. Urgència en augmentar els meus coneixements professionals. El matrimoni, no va ser la meva finalitat. Ser dona en aquell món era superar entrebancs de tot tipus. Aprofundir en la espiritualitat i ser conscient de la meva responsabilitat, va ser per mi el descobriment de la religió. El compromís amb les dones per assolir el lloc que ens correspon a la societat, fou una altra descoberta. La influència en aquella època de la meva vida, m’ha servit per adonar-me que a vegades  els desitjos no s’aconsegueixen, encara que en aquest cas en dono gràcies. Ara puc dir que soc feliç de ser dona i saber el que vull.

         Dolors Figueras

Comentarios

Entradas populares de este blog

Mai és massa tard

LÍMITS

POTSER